14 mars 2005 föddes dessa små sötisar. Jag var tio år gammal och hade sparat pengar i två år för att kunna köpa en hund. Jag såg annonsen på borderterrier-valpar i tidningen och bestämde mig för att åka och titta på dem med mamma. Jag kom till Gluntensväg och satte mig på köksgolvet där alla små valpar bråkade om hundmat som fanns på en plåt, alla förutom en som satt i hörnet. Efter någon minut smög den där lilla valpen fram till mig, tittade mig i ögonen och lade sig emellan mina lår. Han var så liten. Två veckor senare åkte jag tillbaka för att hämta Frodo, min älskade bebis.

Frodo hjälpte mig igenom allt i livet, puberteten, brustna hjärtan (lol) och såklart allt roligt. Fun facts är även att Frodo gjorde så att Johan började tycka om hundar.


När vi tog över Bilbo för ett år sedan frågade hans gamla ägare hur Bilbo och Frodo skulle gå ihop. Jag hade inte ens funderat över det. Frodo var så snäll med alla.


Vi gick på massa långisar i Gammlia-skogen


Och vid älven


Men till sist kom den dagen jag inte ens hade tänkt mig skulle få finnas. Vi åkte till veterinären som tog ett blodprov. Min bebis hade alldeles för lite blod i kroppen och hans njurar höll på att kollapsa. Så vi bestämde oss för att han inte skulle få ha ont längre, så somnade han in torsdag den 11 februari 2016 och mitt livs kärlek lämnade mig kvar. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej